Česky | English

Cesta: Sydney - Madrid (via Singapore, Londýn)

Sydney - Singapore

Mám to akorát, žádné zbytečné čekání a hurá do letadla (vrací se stejný Boeing B777) a směr Evropa, resp. zatím Asie. Singapore, necelých 8 hod (IFE ukazuje předpokládaných 7:47). Asi hodinu po odletu jsou slušné turbulence, výška (dle IFE) +/- 3, 14, 7, 21 m.. Rázy jak z kanonu, slušná dynamická zkouška křídel a draku :) Po 10-ti minutách klesáme o několik hladin níže.

I roznášení se odkládá, cestující vedle mě (starší paní ~ 70 let) je psychicky na dně a se slzami v očích. Zde tedy těžce oceňuji práci mladé letušky, jež neváhá sednout do podřepu a dlouho s ní povídat. I za pomoci (tušim) dvojitého "přísunu" Ginu s tonikem se jí daří ji uklidnit.

Okamžik před přistáním v Singapore Chanei

Přístání je na stejnou dráhu jako téměř před 24 hodinami z Londýna. Úkoly jsou jasné - sehnat pohledy, známky, a vyfotit pro manželku elektroautíčka, kterými je tady na podzim povozili aby stihli přestup, když byla služebně v Malajsii. Ani jedno včera časově nešlo. Známky jsou v tuto hodinu (cca 22h) trochu problém, několikrát jsem se ptal, cvičně proběhl terminál.

Singapore Chanei, elektroautíčka

Ono něco "si elvn" není gate C11, ale zastrčený obchod "7eleven". Důležité, že mají - krásných 0.50$ za známku - asi to šejkové dotují. Vychází mi to přesně, akorát stačim napsat a poslat pohledy, cestou zpět už zase svítí "Last call". Pokolikáté to vidím, to je snad znamení tohoto výletu :) Před nástupem ještě tankuji u "studánky" 0.5 l vody na horší časy, přeci jen 13 hod letu chvilku je.

Singapore - Londýn

V mezičase se patrně otočil vítr, leč startujeme obráceně, tedy přímo na sever. Standardně po 2.5 hod se roznáší jídlo. Akorát shlédnu film "Rush" o Niki Laudovi a Jack Huntovi. Poté několik hodin spánku.

IFE, spadlý systém (SIN-LHR)

Někde kolem Moskvy mi pri zoomování padá 3D mapa a mrzne IFE. Žádám o reset, nedaří se. Za chvíli je na tom nejbližší okolí stejně. Dotazuji reset č.2 - zbytečně, už se nazadařilo. Naopak "vir" se šíří úspěšně dál, takže postupně nejdou poslední 4 řady. Po snídani (opět standardně hodinu před přistáním) dostáváme jakýsi omluvný formulář. Tak ho rovnou vyplňuji, necháme se překvapit co z toho bude /pozn. už to vím, voucher na 30 GBP :) /.

V Londýně přistáváme asi 20 min předem, přesto to dalo bez šestí minut 13 hod ve vzduchu - můj nový rekord. Na přepážce vyzvedávám letenku do Madridu a využívám 45 min volného wifi pro vyřízení korespondence a ostatních záležitostí.

Londýn - Madrid

Let do Madridu zajišťuje Airbus A319 (G-EUPL). Nemám tušení, jak se to BA daří, ale opět je téměř 100% obsazanost (minimálně v ekonomické třídě). A docela se snaží, dostáváme i na tomto letu lehké občerstvení (anglická snídaně), včetně piva, jehož zbytek se mi daří rozlít, resp. tomu tatarovi přede mnou, když neurvale sklopí sedačku, že mu snad ta páčka musela zůstat v ruce..

Španělské vrcholy hor stále se sněhem

Mám sedadlo E mezi dvěma bílými košilemi, tak focení jenom jednou a mobilem. Po přeletu Biskajského zálivu jsou krásně na úrovni Santanderu vidět vrcholky hor stále pokryté sněhem.

Airbus A319 (G-EUPL), British Airways, MAD

Cestou využívám čas a doplňuji poznámky, abych to měl při sepisování cestopisu jednodušší :)

« zpět