Cesta: Madrid - Johannesburg (via Londýn)
Santander - Madrid
Sobota je mírně plonkový a zároveň odpočinkový den, odlet do Londýna je až odpoledne. Čeká mě 4.5 hod cesta zpět do Madridu, vrácení auta, přesun na terminál T4, nějaká drobná časová rezerva a den je pryč natotata.
Vše jde jako po másle, po 13. hod už vidím siluetu města. Čas mám dobrý, tak se rozhoduji objet letiště z druhé strany a zkusit vyjet k radarům na náhorní plošinu. Daří se to na první pokus, dokonce trefuji i regulérní vyhlídku.
Pár fotek letiště z jiného pohledu, než je obvyklé, v klidu přebalit batoh, do tunelu a přes Barajas (nyní se úročí, že jsem zde šel) zpět do půjčovny vrátit auto - po Španělsku najeto 1000 km.
Madrid - Londýn
Při odbavení zkouším poptat okno do Johannesburgu, ideálně na horní palubě (výhoda sezení 2-4-2, oproti spodní 3-4-3). Není šance, letadlo je téměř plné, zbývá pár míst uprostřed. Kupodivu rovnou dostávám i letenku zpět do Evropy, takže si odnáším tři.
Let do Londýna (k mému překvapení) operuje sama Iberia Airbusem A320 (EC-LXQ). Sedím sám, obsazenost tipuji na 35 %. Pokud mne paměť neklame, tak se jedná o můj historicky první let s Iberií. Palubní servis za chechtáky, nedostali jsem ani kapku vody. Kromě toho, že letadlo je téměř nové (stáří 1 rok, v.č. 5692) a je to na něm stále vidět, tak rozdíl oproti EasyJetu prakticky žádný - zkrátka low-cost značka British Airways..
Skoro tradičně kroužíme před Londýnem vyčkávací kolečka. Tentokrát 4x, ne-li dokonce 5x. Nedá mi to abych se kapitána po přistání nepřeptal, kolik taková sranda stojí - cca 400 až 450 kg paliva, tipoval jsem méně.
Protože přistáváme kurzem 270 a počasí také přeje, tak to mám včetně sightseeingu nad Londýdem - letiště Londýn City, O2 bublina, Tower Bridge, London Eye, Westminster, Buckingham. I s 10-ti minutovým zdržením přistáváme bez zpoždění.
Londýn - Johannesburg
Něco málo přes hodinu na přestup nedává mnoho možností na rozmary, po úspěchu do Singapore stihnout jeden rychlý Guinness musím. Gate pro odlet C64 vyžaduje vláček (jsem v A) - logika velí, že to je ten nejvzdálenější možný a před ním ještě pasová kontrola.
Let do Johannesburgu operuje Airbus A380 (G-XLED), obsazenost v economy 100 %. Nad Barcelonou dostávám večeři - kuřecí s bramborem a zeleninou.
Guinness funguje opět výborně (podpořený dvěma třetinkami Heinekenu na palubě), po jídle usínám, celou noc přespím. Trochu mi to připomíná cestování z Chorvatska před mnoha lety. Přestože žena seděla vedle mě, tak ji cesta utekla o poznání rychleji - registrovala Maribor, Mikulov a Prahu :)
Dvě hodiny před přistáním začíná letadlo po noci ožívat, snídani volím klasickou anglickou - klobása, vajíčka, fazole, rajče, .. Také je správný čas pohrát si s mapou a podívat se, kudy trasa letu přes Afriku vlastně vede. Čas 6:52, kdy se podvozek dotýká dráhy, znamená můj premiérový vstup na území Afriky, poslední to kontinent této tour.