Česky | English

Cesta: Johannesburg - Praha (via Londýn)

Johannesburg - Londýn

Ráno před odchodem z pokoje kontroluji na webu BA čas odletu. Všechno jinak, aktuálně je 8:36, včera bylo 7:50 (to uvádí i web letiště). Na první pohled nejde o významný rozdíl, ale dřívější čas dával (teoretickou) naději stačit poslední pondělní let do Prahy.. Po příchodu na odbavení svítí na info tabuli "delayed"- platí varianta A, čímž je po všem.

Johannesburg (JNB), přistávající B747 (G-CVIK), British Airways

Při pojíždění nám akorát přistává před nosem B747 (G-CIVK) British Airways, dnešní večerní linka do Londýna poletí normálně.. Dále jsem zaregistroval A380 Lufthansy a British Airways. Po startu také odstavenou B747 bez motorů (bohužel fotka je přesně máznutá) - rovněž BA. Předpokládám, že se jedná o stroj, jež zde měl v prosinci nehodu, kdy "rozpáral" pravým křídlem část jedné letištní budovy při pojíždění po špatné pojížděcí dráze.

Johannesburg Downtown, let JNB-LHR
Johannesburg, let JNB-LHR

Konečně vidím alespoň na chvilku Johannesburg jako takový, v dálce downtown, z blízka čtvrti o dost chudší. Něčím takovým jsem včera večer projížděl.

Sahara, Libyjská poušť, let JNB-LHR

Kupodivu je vidět téměř po celou dobu letu, tedy až na rovník :) Ten překračujeme v Kongu, nedaleko města Kisangani. V ten okamžik je vidět jenom bílá stěna. Na území Afriky vydržím koukat hodiny, hodně se mi líbí Sahara - Libyjská poušť.

Malta, let JNB-LHR

Dále pokračujeme přes Středozemní moře. Malta, Gozo - vše jako na dlani, vzpomínky na rok 199? - místo naší první dovolené s první /a stále současnou :) / ženou, v době ještě nezadaných :) Čert ví, zda stále existuje vesnička Pepka námořníka.

Sicílie - Palermo, let JNB-LHR

Dále následuje Sicílie s Palermem, městem to ostrých italských hochů :) a Korsika.

Air to air foto s EasyJetem, let JNB-LHR

V jeden okamžik se mi daří ulovit (zatím historicky nejúspěšněji) Air2Air fotku - s Airbusem EasyJetu letícím někde z Itálie. Francouzské Alpy se zasněženými vrcholy, přibližně úroveň Paříže a UK.

Francie, zasněžené Alpy, let JNB-LHR

Před Londýnem točíme cvicně jedno vyčkávací kolečko. Dle trasy příletu tajně doufám v přistání ve směru 27, opak je pravdou, takže dalších 10 min letu a přistání na RWY09L. Už se ani nesnažím, na service desku BA vyzvedávam letenku do Prahy na daší den, vouchery na bus, hotel, večeři a snídani. Asi by to stejně nevyšlo, protože let do Prahy je z terminálu 3, zatím co já se nacházím standarně na pětce. To jsem netušil, žiju podvědomě roky v domění, že z T5 BA odbavuje všechny své lety.

Na rozdíl od Johannesburgu se tranzitní hotel(y) nenachází přímo na letišti a je tedy nutné popojet autobusem. Na zastávce potkávám známé tváře z JNB :) Fronta z recepce Sheratonu sahá až před vchod, ale jde to rychle. Po vyřízení nezbytností nechávám v pokoji nabíjet co jde. British Airways v B747 má starší IFE, které nabíjení pochopitelně nemá, tak mi "lehlo" skoro vše. Tím, že se letělo přes den, tak jsem nespal a přeci jen "elektróňiku" používal podstatně více.

Vyfasované vouchery.., Londýn Heathrow

Večeře má podobu švédského stolu - u mě vítězí roláda, maso ve vlastní šťávě s mrkví a hráškem, žlutá rýže, opečené brambory, olivy, salát, k tomu nakrájený čerstvě z pece vyndaný indický chléb. Nebudu mlžit, k chuti to přišlo, výlet se podařil, tak celkem dvakrát.. A na konec harlekýn, jahodový dortík a meloun. Zkrátka něco malého před spaním :)

Londýn - Praha

Jak jsem již zmínil, Paříž je na zpáteční cestě vynechána (vyměněna) a místo ní letím prvním letem BA přímo do Prahy. Hotel opouštím v šest ráno, vše ideálně načasované. Nikde nečekám a mířím ke gate, status opět "closing" :) Přesun 200 m busem k letadlu Airbus A320 (G-EUUL).

Londýn Heathrow, terminál 5, British Airways

Start v 8 h z dráhy 27L poskytuje pohled nejdříve na Concorde (G-BOAB) a posléze na část flotily British Airways na domácím terminálu T5 (A, B, C).

Plzeň, let LHR-PRG

Na úrovni česko-německých hranic se oblačnost protrhává a je krásně vidět země česká. Letíme souběžně s dálnicí D5, přes Plzeň (zdravím Dr. DR), dále nad Berounkou, poté mírně vlevo (předpokládám Rakovník a Kladno). Skoro se nabízí přistání na dráhu 06, ale..

Roztoky (v dáli Libčice a Kralupy), let LHR-PRG

..pokračujeme až téměř na Neratovice a pravotočivou zatáčkou usazení do ILS, přelet Vltavy, Roztoky, v dáli Libčice a Kralupy. Přistáním, na RWY24 po 90-ti minutách letu, pro mě celá tour končí.

Praha, finále 'tour' z kokpitu

Jedna z posledních foto musí být z kokpitu :) Protože jsem to absolvoval sám, tak není koho jiného fotit.. Pár vět s piloty a jdu z letadla zase poslední. Na fotce je vidět spotřeba paliva do Prahy, necelé 4 tuny.

Praha, Airbus A320 (G-EUUL), British Airways

Pohledem na Airbus A320, British Airways - mého neplánovaného dopravce zpět do Prahy - povídání končí. Adios. Bye.

« zpět