Česky | English

Karibik 2012 - cesta PRG-CDG-ORY-SXM

Praha

Otázkou vlastně je, zda lze vůbec nějakým rozumným způsobem definovat začátek cesty. Pro nás patrně nastal okamžikem nedělního odpoledne, když jsme opustili Jizerské hory a začali se směrovat do Prahy. Přibližně v polovině cesty jsme udělali kratší zastávku u švagra a jeho rodiny, který zajišťoval první dny "hlídání" našich dvou synků Pavla s Ondřejem.

Po krátké návštěvě jsme pokračovali k domovu a začali letmo přemýšlet, co budeme balit sebou. Při té příležitosti jsem vzpoměl, že nemám mini USB kabel k foťáku. Po telefonátu Karlovi bylo vše ok, kabel bere on. Pak už pouze krátká zastávka v Tesco, resp. v lékárně pro Ophthalmo-septonex a Neoangin - čistě z preventivních důvodů..

Doma následovalo rychlé balení do batohů a příprava věcí do kufru (jeden jsme pro všechny čtyři přeci jen brali), zjištění odjezdu autobusů na letiště a nezbytné kafe. Po příjezdu Karla s Lenkou byl dozabalen (poprvé) kufr. Protože EasyJet povoluje jeho hmotnost 20 kg, tak následovalo vážení.. A logicky rozbalení, byli jsme přes :) Toto kolečko jsme párkrát zopakovali, až bylo dosaženo uspokojivého výsledku. Jedna Becherovka a nějaké další drobnosti zůstávají v CZ. Vzhledem k tomuto drobnému zdržení čas pokročil trochu více, než se čekalo. Tak Karel s Lenkou odjeli na letiště dříve, aby se stačil kufr odbavit.

Po našem příjezdu se již nic dramatického nestalo, času bylo akorát. Stačili jsme ještě kafe u McDonalda a v Bille zakoupit poslední plechovku zlatavého českého moku z Plzně. Vzhledem k tomu, že jsem pár dní předtím odlétal do Skotka, tak mi samozřejmě vůbec nedošlo, že nyní letíme do Paříže, tedy v rámci Schengenu a rentgen je tedy hned na začátku. Dovnitř nás s tím samozřejmě nepustili, tak nezbylo, než vše "vyžahnout na místě". Celnící z nás měli srandu, ale přeci to nevyhodíme..

Praha (PRG) - Paříž (CDG)

Let přes oceán je sice až následující den před polednem, ale není jiné cesty jak se do Paříže dostat později. Tudíž jediné cenově rozumné řešení je let se společností EasyJet na CDG a přenocování v Paříži. Na tomto místě nevím co bych rozumného zmínil. Snad jen to, že tuto linku operuje letadlo patrně bázováné v Paříži, které stačí ještě udělat otočku Praha - Amsterdam - Praha. Pak teprve zpět do Paříže, proto je plánovaný odlet až někdy po 21 h.

Díky pokročilé hodině nemám žádnou fotografii letadla. Jednalo se o klasický Airbus A319, registrace G-EZFM. Let trval přibližně 1:20 hod, před přistáním, během finálního přiblížení byla na pravé straně vidět noční Paříž s osvětlenou Eifelovkou. Po pravdě řečeno ani nevim, jaká runway byla na přistání, tušim 09R. Za to Prahu vím přesně: 13. Z té jsem totiž ještě neměl tu čest startovat.

Úplně jsem zapoměl zmínit, že jsem udělal "kšeft" na palubě a zakoupil kapitánský "Gulliver Bear Outfits". Naposledy byl sice i s medvědem, ale zase nebyl.

Paříž (CDG) - Paříž (ORY)

Řekněme si to na rovinu - už nejsme nejmladší. Proto jsme místo přenocování na letišti zvolili hotel IBIS. Těch 55 EUR co chtěli za pokoj nás už v celkové částce nemůže rozházet :) Na druhou stranu, aby to nevypadalo, že nevíme co s chechtáky, tak v rámci ušetření 20 EUR byl zvolen hotel vzdálenější (cca 3 km od letiště), kam ale pohodlně jezdí free shutle bus. Odjezd z hotelu jsme zvolili rozumně po 7 hod.

Po příjezdu zpět na letiště a vystoupení z shuttle busu ihned přijel místní autobus zajišťující transfer mezi jednotlivými terminály 2A, 2B, ... Logicky muselo nastat to, co nastalo. "Linky" jsou zde dvě. Potřebovali jsme se dostat na 2B, odkud jezdí autobus společnosti Les cars Air France (linka 3) spojující letiště Roissy a Orly. Samozřejmě jsme se svezli tím druhým, který na 2B nejezdí. Následoval menší výlet na vzdálenější terminál 2F nebo 2G (už nevim přesně). Po nějaké třičtvrtě hodince se nám podařilo dostat zpátky na výchozí místo - 5. patro u hotelu Sheraton.

Pak již nebránilo nic tomu, abychom se přesunuli k místu odjezdu zmíněného autobusu Air France (poblíž 2B), na který jsme čekali necelou půlhodinku, leč nám předchozí o pár minut ujel. Časová rezerva byla dostatečná, takže bez vetších problémů se podařilo po udání jednoho voucheru (skupina 4 lidi, 48 EUR) vytištěného na A4 ještě v Praze, dostat do autobusu. Myslím, že levněji a rychleji to v Paříži asi nejde. Přestože bylo pondělí, tak žádný traffic jam se nekonal a po necelých 45 min následovala zastávka na severní části. Po pár minutách a několika vystupujících se pokračovalo na jižní část. Tím jsme úspěšně zvládli přesun na letiště Orly stále s dostatečnou časovou rezervou.