Česky | English

Karibik 2012 - cesta PRG-CDG-ORY-SXM

Paříž (ORY) - Svatý Martin (SXM)

První kroky logicky vedly k přepážce Air Caraibes letu TX520 - odbavení kufru a vystavení letenek. Air Caraibes není na rozdíl od EasyJetu žádný low cost. Takže klasické odbavení se vším všudy. První zklamání bylo, že se mi i přes mírnou diskuzi nepodařilo odbavit na občanku. Nepochopil jsem proč, ale nešlo to. Pas jsem samozřejmě měl sebou právě pro tento případ, ale stále žiju v domění, že jsem se celou dobu pohyboval pouze na území EU.

Celní a pasová kontrola bez problémů. Následoval pomalý přesun na přiřazený gate. Tady bych rád zmínil, že u WC byla "studánka". Jinými slovy nerezové umyvadlo s tryskající pitnou vodou, spouštěnou "na vyžádání". Hodně lidí kolem, ale málo všímajících si. Nicméně ja to využil a hodnotím kladně. Bonusem byl v těchto prostorách také free wifi signál s připojením na 15 min zdarma. I toho jsem využil na odeslání posledních mailů.

Boeing 747 (Jumbo) corsair fly

Cestou ke gate jsme spatřili první Airbus A330 společnosti Air Caraibes F-HTPT, dále Jumbo (Boeing 747) corsairfly F-HSUN a posléze i zbylé tři A330. Takže celá wide body flotila Air Caraibes byla v Paříži, na SXM s námi letěl F-OFDF.

U gate jsme dlouho nepobyli, protože během chvilky začal boarding zadní části letadla - měli jsme sedačky 39AB a 38AB. Standardní kontrola pasu a letenky. Co ovšem potom následovalo, jsem ještě nezažil. Tuším jedna paní a dva chlápci ani ne velkého vzrůstu, ale silnějších ramen. Zkrátka něco mezi vyhazovačem nočního podniku a zápasníkem (možná je to to samé, kdo ví). Podotýkám, že v džínách a naprosto v civilu. Snad jeden měl nějakou pásku ve francouzštině přes ruku. Normální pohovor proč a nač, kam a jak dlouho a další otázky + znova vyndání věcí z carry on zavazadla.

Po usednutí na sedadla a chvilce povídání koukám po letadle a odhaduji obsazenost někde 20 - 30%, připadá mi to mírně divné vzhledem k ekonomické návratnosti. Další lidi už moc nepřicházeli. Po chvilce se ujal slova kapitán letadla, že budeme mít nejméně 1 hod zpoždění vzhledem k mimořádnému "security". Naše úmysly byly panensky čisté, pro nás to bylo akorát zdržení, nic více. Pokud ale něco hledali a ne/našli, tak to se už nedozvíme. Každopádně pak se nějak letadlo zaplnilo na mnou odhadovaných 80%.

Air Caraibes: oběd

Po čase rozdali jízdí řád na jídlo (jídelní lístek) na tento 9 hod trvající let. Asi za dvě hodiny se začal servírovat oběd. Výběr klasický kuře - ryba a nějaké ty drobnosti kolem. Zkusili jsme obojí, Karel s Lenkou taktéž. Aperitiv byl jednohlasně vybrán pro všechny: Karibský rum. Musím říct, že opravdu nešetřili a nebyl to rozhodně žádný nedolitý malý frťan :) Pivo, víno, voda, kafe nebo čaj nezachycené na fotografii logicky taktéž.

Air Caraibes: LCD trajektorie letu

Let probíhal v letové hladině FL310 (31.000 feet), cestovní rychlost okolo 870 km/h, venkovní teplota někde kolem -55 °C. Během letu jsem prospal stěží hodinku. Lety po čase mi problém nedělají, zpátky to je výrazně horší. Vždy je to dlouhé, ale vždy to člověk přežije a dočká se.

Air Caraibes: svačina

Během letu jsme dozadu chodili do samoobsluhy na nealkoholické nápoje, ostatně to dělám snad vždycky na transoceánských letech. Alespoň se člověk protáhne a nemá sucho v puse. Před přistáním se ještě podávala svačina. Docela nám chutnala vafle s něčím mezi jogurtem a tvarohem.

Ostrov Anguilla Ostrov Svatý Martin

Už na podzim v době objednání letenek a výběru sedaček jsem měl nastudovaný landing chart pro letiště Princezny Juliany. Tak jsem v tom duchu také očekával i přiblížení. Že je všechno jinak bylo jasné poté, co se na naší levé straně objevil ostrov Anguilla a taktéž Svatý Martin. Obojí nemělo být vůbec vidět. Takže vlastně další malý bonus.

Air Caraibes: přistání na SXM

Po dotočení levé zatáčky a "usazení" do osy dráhy jsme již jenom očkávali, kdy přijdou ony známé pohledy na pláž Maho beach a hotely u nich. Ano, dočkali jsme se. Vypadají stejně :)

Air Caraibes: otáčení na konci RWY 10

Pro přístání byla využita celá délka dráhy 10, na jejímž konci (začátek RWY 28) jsme provedli otočku a následně pojíždění k terminálu. Bingo, přistáli jsme na letišti SXM, Princezny Juliany ! Let trval 9 hod, 1 min.

Air Caraibes: steward a Eva Air Caraibes: stewardka a Petr

Závěrečné (takřka povinné) foto s palubním personálem (cabin crew), který se o nás vzorně staral po celou dobu letu.

« zpět