Česky | English

Vyhlídkový let vrtulníkem

Časová souvislost - Kauai: 4. den, Havajské ostrovy: 8. den

Robinson R44 (door off), Inter Island Helicopters

Na letiště přijíždíme na domluvenou čtvrtou odpolední, počasí "drží", jenom vrcholy jsou v mracích, mělo by to klapnout. Spoušť Nikonu definitivně přestala fungovat, tak na řadu přichází kapesní Lumix a pochopitelně kamera GoPro. Eva poletí poprvé helipotvorou, tak jde hlavně o to, abychom si to užili my sami, in natura. Nějaká fotografie je bonus navíc.

Robinson R44 (N865PB), door off

V kanceláři (bývalý kontejner) vyřizujeme administrativu (platba, safety info, vesty) a zanecháváme zde věci o které by nebylo záhodno přijít - peněženka, doklady.. Mezitím přistává vrtulník z poslední štace.

Pilot a Eva před odletem

Máme chvilku čas, musí se dotankovat a také se mění piloti. Jak se pozdějí ukazuje, tak většího "řízka" jsme si přát nemohli. Bunda je nutná, poletíme door off, tedy bez dveří :)

Ready for takeoff..

Vyhlídkový let

Po startu míříme na sever, prvních pár minut není až tak zajímavých, tak povídáme. Jedna z prvních otázek směruje k Evě - Are you little nervous? Jsi trochu nervózní? Briskně pochopil jak to je :) Pak se dostáváme i na lyžování a také heliski. Italské Alpy zná, ukazuje se, že má manželku Italku.

První vodopády, vyhlídkový let

Jedno z prvních míst, které nám "ukazuje" (pozn.: to znamená, že tam buď visíme, otáčíme nebo kroužíme) jsou vodopády. Ptám se zda to je Jurassic Waterfall. Prý ne, ale ukáže nám ho také. Každopádně toto vše, a i to předtím (defacto od startu), je všechno "private property, Robinson family". Jsou to ti dva bráchové Robinson, kteří vlastní vedlejší, civilizací nedotknutelný, ostrov Nihau s původními obyvateli? Ano jsou..

Waimea Canyon z vrtulníku Waimea Canyon z vrtulníku

V okamžiku se nacházíme nad kaňonem Waimea, fakt paráda. Poté přelétáme těsně nad vrcholky vegetace (kvůli oblačnosti) na západní pobřeží Na Pali Coast. Krásně jsou vidět radary patřící Pacific Miss, fotka bohužel nevyšla.

Pobřeží Na Pali Coast z vrtulníku

Říkáme co bychom speciálně rádi viděli - Kalalau Beach, Honopu Beach, Queen's Bath a Jacka Sparrowa, a že jsme minulé dny strávili na Kalalu trailu. Žádný problém, všechno bude, prý se také i tady natáčel film 6 dní, 7 nocí.

A je to tady, začínáme - Queen's Bath, Královnina koupel(na).

Pláž Kalalau a Honopu Beach z vrtulníku

Od shora: Kalalau Valley, Kallau Beach, Honopu Beach. Konečně pořádně vidím jaký "vztah" mezi plážemi je. Kdo viděl na vlnách podivna (4. díl Pirátů z Karibiku), tak musí hned poznat místo, kde byla "zaparkovaná" loď, když Johnny Depp hledal kalichy.

Pláž Honopu Beach z vrtulníku

Honopu Beach v detailu, včetně "tunelu" ve skále mezi oběma částmi pláže. Přesně kudy šel Jack Sparrow a kam jsem doufal, že se také podíváme. Tak alespoň takto.

Pláž Kalalau Beach a pobřeží Na Pali Coast z vrtulníku

Opět vyjímka potvrzující pravidlo - fotka na výšku. Ale je to jedna z nejhezčích za celý let a také k lokalitě máme silnou citovou vazbu :)

Přelet do Kalalau Valley

Přelet do Kalalau Valley, letíme samozřejmě mezi :)

Vrcholky v mracích, vidět celé údolí se nám snad nepoštěstí :(

Ke'e Beach a Haena State Park, v pozadí Princeville

Ke'e Beach a Haena State Park, zde začíná/končí Kalalau Trail, úplně v pozadí Princeville.

Vyhlídkový let

Pohled na severní část ostrova a zátoku Hanalei Bay naznačuje, že více než polovinu letu máme za sebou.

Postupně otáčíme k jihu, proplétáme se mezi několika údolími a vrcholky. Přesně neumím říct kde, asi celá oblast Halelea Forest.

Vodopád

Vidíme 800 m vysoký vodopád, a další a další vodopády. Občas pilot komunikuje a koordinuje let s ostatními piloty. Jak je trochu lepší počasí, tak se počet vrtulníků na obloze zněkolikanásobí. To ostatně víme, když jsme šli Kalalau trail.

Divočáci

Nastává zajímavá situace, nějaké bílé ptáky jsem viděl, ale nepřikládal jsem tomu význam. Naopak pro pilota to byla jak červená pro býka, začínáme zpomalovat a zatáčkou klesat. Chvíli hledá a opravdu nachází rodinku divočáků. Kdo je nevidí ani po zvýraznění, nechť si klikne na větší rozlišení. Aktuální výška nad terénem je neveřejná informace :)

Vodopád

U tohoto vodopádu znovu vznáším dotaz na Jurský park. Viděl jsem ho před mnoha lety (narozdíl od Pirátů), tak si defacto už pamatuji pouze to, že tím film začíná. Ale on to ještě není. Každopádně ukazuje rukou nad nás, kde přelétá "écéčko" (Eurocopter EC-130), se slovy "too high and fast" (příliš vysoko a rychle). S tím nezbývá, než souhlasit. Výběr společnosti Inter-Island Helicopters byl správný, pominu rozšvihané MD500, které se objeví po vyhledání v google - Eva nemusí vědět vše..

Západní pobřeží, vzadu Lihue

Hra světla a stínů při pohledu na západní pobřeží, vzadu hlavní město Lihue a hory oddělující západ a jih ostrova. Předchozích asi 5 min letu jsem slíbil, že nebude publikováno.. Že bychom přistáli to ne, ale špatné to nebylo.

Jižní pobřeží

Jižní pobřeží je zcela patrné, pomalu začínám vyhlížet letiště. Ale jednak máme ještě čas a druhak mi pořád něco chybí..

Jurassic Waterfall

To něco je pochopitelně již několikrát zmíněný "Jurassic Waterfall", tak tady ho máme ve své kráse.

Jurassic Waterfall Jurassic Waterfall

A také trochu blíž. Ja nenejvýš jasné, že byl schováván jako pomyslná třešnička na dortu. Teď nevim zda to je z Tankového praporu nebo z Černých baronů, je to jedno, ale hodí se to - kontrolní otázka, vy šmejdi: jestlipak víte komu vodopád patří?

Plantáže kávy, v pozadí Hanapepe Valley

Pak už návrat k letišti přes údolí Hanapepe Valley a lány kávy fy Kauai Coffee (všechny ty zelené n-úhelníky).

Přistáváme po 53 min

Finále, pravou zatáčkou křižujeme dráhu 9/27 a přistáváme na připravený valník za čtyřkolkou John Deer. Jsme poslední let toho dne.

Přístání po 53 min

Cílová fotografie nemůže chybět.. Když si přečetl text, tak řikal, že je také modelaří, ale logicky létá vrtulníky :)