Česky | English

Strawberry Guava B&B, Hanapepe Valley, Fort Elizabeth Park

Časová souvislost - Kauai: 4. den, Havajské ostrovy: 8. den

Strawberry Guava B&B

Každý den se v 8 hod na terase pro všechny ubytované (max. 4 pokoje) servíruje zajímavá snídaně, na jednom talíři je slané (toast s míchanými vajíčky a plátka rajčete) a sladké (borůvky, kousky banánu, manga a pomeranče).

Snídaně u Traci

Na první pohled to tak nevypadá, ale je to dost syté, tak tak to dojíst. K tomu několikrát dolévané kafe nebo čaj. Vše čerstvé, dělané Traci ráno (proto jsme měli vzkaz o zanechání zprávy, pokud bychom náhodou na snídani nebyli přítomni).

Ubytování u Traci

Během jídla se povídá o všem možném, vedle nás sedí pár z Německa, naproti Američané (teda paní je Polka) s malým dítětem. Traci se nezávisle ptám na vyhlídkový let vrtulníkem. Řiká, že Inter-Island je lepší. Tím mi jenom potvrzuje mojí volbu.

Jako poděkování za vše ji při odjezdu předáváme pro nejmladšího syna plyšového červeného ptáka Angry Birds - klid, mám dalších 5 :) a jedeme na letiště Port Allen.

Hanapepe Valley

Přímo na silnici 50, ještě před sjezdem do městečka Hanapepe, se nachází lookout, tedy vyhlídkové místo. Program na dnešní den je zatím otevřený, tak v klidu zastavujeme. Pohled do údolí je, dle mého názoru, pouhá "vábnička" na Waimea kaňon.

Pohled do údolí Hanapepe Valley Pohled do údolí Hanapepe Valley

Po příjezdu na letiště v kanceláři zjišťujeme, že to nebude tak jednoduché, jak jsem si představoval. Mají absolutně vyprodáno, jediná možnost je let v 16.30, další den jako přes kopírák - to bychom ale nestihli, tak rozhodování je o to snadnější. Rezervujeme, ve čtyři odpoledne naviděnou.

Fort Elizabeth Park

Program dne je v podstatě dán, začneme postupně navštěvovat místa, jež stejně v plánu navštíviti bylo. Začínáme ruskou pevností (resp. zbytky) Fort Elizabeth ležící před městečkem Waimea.

Fort Elizabeth, informační cedule

Hned u parkoviště je informační cedule vedle stromu, kde je text ohledně pevnosti také v azbuce :)

Fort Elizabeth, střed pevnosti
Pevnost Fort Elizabeth

Pevnost byla postavena začátkem 19. století na východním břehu řeky Waimea. V současné době jsou zachovány pouze zbytky zdí tvořící nepravidelný osmiúhelník. Vyfotit se to ale vzhledem k rozměrům (90 x 140 m) nedá.