Česky | English

Přelet na Big Island, půjčení auta

Časová souvislost - Oahu / Big Island: 1. den, Havajské ostrovy: 1. den

Honolulu Airport

Po východu z letadla se nějakou dobu jde pěšky. Během ní se nám daří předejít valnou část spolucestujících, takže k imigračnímu úředníkovi jdeme prakticky bez čekání, fronta teprve začíná. Pohovor je stručný, 2-3 věty, otisky, kuk do kamery a razítko přistává do pasů. O kousek dále se celník ptá odkud jsme, odpovídám EU-CZ, kvituje, že to je daleko a v přátelském hovoru mu sděluji, že "pár" Čechů ještě potká..

Povinné foto u mozaiky na stěně

Pokračujeme k terminálu inter-island letů, kde u samoobslužného kiosku Hawaiian Airlines odbavujeme sebe i kufr (po zaplacení 17 USD) na přelet na ostrov Big Island. Na Havaj jsme přilétli o něco dříve, vstupní záležitosti šly také dobře, tak bychom bývali stihli dřívější let. Trochu jsem s tím při objednávání koketoval, ale přišlo mi "hrát" o 1 hodinu jako zbytečné riziko.

Ve volném čase procházíme letiště a míříme na horní patro přilehlého parkoviště podívat se na Honolulu jako takové. Počasí není úplně ideální, ale vidět downtown a obrys Diamond Head je.

Přelet na Big Island (HNL-KOA)

Čeká nás nejkratší let (čtvrtý) na našem putování, na několik dní poslední. Operuje ho Hawaiian Airlines letadlem Boeing 717-200, registrace N479HA.

Boeing 717, Hawaiian Airlines (N479HA)

V terminálu vypadáme poněkud exoticky, ale jinak to nešlo. Zadání bylo jasné už z Prahy, poletíme pouze s jedním kufrem. A to v něm je i můj batoh. Proto co jde, tak na sebe - těžké boty, dlouhé kalhoty, fleece, bunda.. Však to každý low-cost cestovatel zná :)

Diamond Head

Eva usíná už během pojíždění po ploše, tak o Diamond Head se ji maximálně zdá, stejně jako o 100 ml podávaného sladkého nektaru. Daleko hodnotnější je pro nás ale rozdávaná mapa - oboje je pro Hawaiian Airlines standardem. Vzhledem k (ne)hustotě silnic na Big Islandu je naprosto dostatečná, jezdíme podle ní celou dobu. Jsou na ní také vyznačené zajímavosti. Zkrátka doporučuji.

Eva v kokpitu Boeingu 717

Po půlhodince letu přistáváme na Big Islandu, našem "prvním" ostrově. Z fotek to není patrné (ze vzduchu krásně), letiště Kona leží kompletně na lávovém poli. Fotku z kokpitu nového typu letadla v mých soukromých statistikách nemůžeme vynechat :)

Půjčení auta

Po vyzvednutí kufru, nasbírání všemožných letáků, kupónů a reklam "skáčeme" do shuttle busu jako poslední, takže v půjčovně (Alamo) vystupujeme první :) Fronta minimální, vyřízení rychlé, takže za 20 min stojíme na parkovišti a chlapík ukazuje čtyři Jeepy. Chvilku mezi sebou s Evou diskutujeme o barvě, asi mu to přijde dlouhé, tak říká, že máme upgrade na 4 dvéřového zdarma. Asi neví s kým mluví, tyto standardní fintičky známe :) Tak mu na oplátku sděluji, že chceme toho dvoudvéřového, samozřejmě přiznává, že žádného nemá.. Aloha. Co dodat, klasika. Jo, vítězí bílá.

Jeep Wrangler, Alamo

Rychlá obhlídka, pro jistotu focení nějakých drobností a škrábanců, a čas vyrazit. Před námi asi 5 aut na výjezdu, žádný problém, hraju si s palubním počítačem a co mé oko nevidí - ukazatel dojezdu odčítá a počítá, jak náš elektroměr na chalupě.. Než odjedou 2 auta před námi, tak 5 mil.. (řeknu to jak to je - v prdeli). Tak takto by to nešlo, snad i tank žere méně, vypínám, šetříme.