Česky | English

Přelet na Oahu, půjčení auta

Časová souvislost - Kauai 5. den / Oahu: 1. den, Havajské ostrovy: 9. den

Lihue (LIH) - Honolulu (HNL)

Po příjezdu na letiště vracíme Dollaru auto a před námi naši spolubydlící, s kterými jsme předchozí ráno snídani u Traci. Svět je vážně malý. Vrácení bez problémů, za návštěvu Polihale parku žádná ztráta květinky, zdá se že to se zmíněnou telemerií nebude tak horké (tím neříkám, že by to neuměli). Nádrž se nám vyjet nepodařilo, začalo akorát svítit hladové oko. Dojezd asi 45 mil, za 4 a 1/2 dne jsme najeli 363 mil.

Květ Ibišku - typický znak Havaje

Při checkinu sice chvilku koukali na moje carry-on zavazadlo, ale neřekli nic, i když k tomu asi moc nechybělo. Po standardním projití skenerem prohlížíme odlety a vidíme, že času bude dost - ontime zcela určitě odlet nebude.. Stejně jako na ostatních letištích na Havajských ostrovech, je i zde budova otevřená. Tak je (konečně) doba a klid vyfotit květinu typickou pro Havaj - Ibišek.

Boeing B717 (N492HA), Hawaiian Airlines, Lihue
Saab 340 (N843KH), Aloha Air Cargo, Lihue

V mezičase čekání na náš odlet je čas vyfotit i nějaké to letadlo. S přihlédnutím k podvečerní hodině je provoz minimální, tak alespoň startující Boeing B717 (N492HA) Hawaiian Airlines a Saab 340 (N843KH) Aloha Air Cargo.

Bombardier CRJ200 (N27318), go! Airlines, Lihue

Zpoždění se ukázalo, že nebylo až tak hrozné - nějakých 40 min, takže odhadovaný přílet sice pozdější, ale ve finále pouze o 6 minut. To považuji, vzhledem k prvenství této společnosti ve statistikách zrušených nebo zpožděných letů, za velký úspěch a dovoluji si nás zařadit do menší? skupiny, mající zkušenost pozitivní. Letuška mírně nepříjemná blondýna, paní středního věku - sakra, to už jsme my - tak řekněme pokročilého. Celkově to na mě budí dojem ještě většího low costu než Ryanair. Doba letu Bombardierem CRJ200 (N27318) pouhých 22 min.

Půjčení auta

Po dobu čekání na kufr registruji zastávku shuttle busů autopůjčoven. Mám za to, že i vidím odjíždějící Alamo, nevadí počkáme na další. Připojuji se na nějaké free wifi (SSID už nevim), čekáme ale Alamo nikde, všichni ostatní již dávno pryč. Začínám mít pochybnost co jsem to viděl. Vydáváme se k terminálu Hawaiian Airlines, kam už po chvíli bus přijíždí.

V půjčovně nikdo, tak vlastní proces trvá chvilku - žádný upgrade nechceme, další pojištění také ne a adresu mám připravenou. Během 5-ti minut stojíme u bílého Chevrolet Aveo, na kapotě stékají poslední kapky vody z myčky. A to vlastně ještě byla nutná platba, toto půjčení nebylo zaplacené předem. Tak rychlé půjčení auta jsem ještě nikde nikdy nezažil.

Chevrolet Aveo, Alamo, Oahu

Poprvé dostáme přesně to, co jsme skutečně objednali. Kategorie Economy nám nevadí, Aveo nemá dálkové centrální zamykání, budiž. Ale že na Havaji existuje v půjčovně auto s kličkou na okna jsem opravdu netušil. No nic, máme co jsme chtěli :) Ještě že jenom 2.5 dne.

Taktéž zcela poprvé vyjíždíme do neznáma. Jednak už je tma tmoucí a druhak nemáme žádnou odpovídající mapu. Pouze orientační z letáků a brožur. Přibližnou orientaci známe, nezbývá, než najet na dálnici. To dáváme bez větších potíží a míříme se podívat, co nabízí obchody místního Premium Outlet. Oahu je již normální Amerika se vším všudy. Dálnice s 5-ti pruhy, traffic jam během chvilky také..

K outlet obchodům dorážíme 10 min před zavíračkou, ale našli jsme :) Bydlení máme zajištěné samozřejmě jinde, a tak se pomalu k němu vydáváme. Cestou se nám podaří minout odbočku (pochopitelně poslední) do míst, kde se dům nachází. Tak musíme projet tunelem pod horami a ocitáme se na druhé straně ostrova.. Otočit a 10 km zpět, po 22 hod úspěšně končíme 10. den na Havaji.