Česky | English

Přelet na Kauai, půjčení auta

Časová souvislost - Big Island: 5. den, Kauai: 1. den, Havajské ostrovy: 5. den

Kona (KOA) - Kahului (OGG)

Máme drobné trable při odbavování, kódy platí, ale obsahují číslici a na klávesnici v kiosku jsou jenom písmena.. Ve finále to spraví vložení kreditní karty (ta zase nefungovala na Oahu). Tím to ale nekončí, došel papír a Eva má letenku jenom na Mauai, přestože je odbavená až na Kauai :) Alespoň že můj batoh jako carry-on prochází bez nejmenších problémů.

Společné foto, letiště Kona

Po dobu čekání na boarding se nějaká dobrá duše nabízí, že nás vyfotí. Sice není vidět "naše" letadlo (schované za námi), ale společných foto moc mít nebudeme, tak proč ne.

Eva a Boeing B717 (N478HA)

Poletíme kupodivu fyzicky stejným letadlem jako sem (N479HA), vedle nás stojí "brácha" (N478HA). Jak se později ukáže letí taktéž na Mauai - ještě že jsem to zdokumentoval.

Letuška Wendy, Hawaiian Airlines

Při nastupování vidím krásnou letušku Wendy, nedá se nic dělat, batoh letí dolů a k Evě foťák. Absolutní vyjímka s fotkou na stojato. Nemůžu jinak, kvůli takovým fotkám jsem přijel :) Škoda, že není od hlavy až k patě.

Haleakala observatoře na vrcholu

Nad ostrovem Mauai (resp. vedle) jsme za pár minut, ale protože ho oblétáme celý východně, tak se let protáhne na 26 min. Zase ale vidíme hory na jeho jižní části. Letíme ne o mnoho výše, tak jsou zřetelně vidět Haleakala observatoře na vrcholu.

Kahului (OGG) - Lihue (LIH)

První musíme vyřídit letenku Evy na druhý segment. Míříme k první přepážce Hawaiian Airlines, dostáváme info, že u gate jsou automaty a tam ji máme vytisknout.

Eva našla Richarda..

Cestou potkáváme Richarda, samce z pražské ZOO - no jako by mu z oka vypadnul :) Já mám fotku s Wendy, Eva s Richardem, je srovnáno..

Odlety - informace

Letenku máme, u priority je napsáno OS nebo OC (už nevim přesně). Při boardingu jdu první, nedá mi to otáčím se a koukám na monitor, který kompletně zčervená jako pozdrav Lucifera z pekla s nápisem "failed boarding". Evě letenku berou, nicméně ve vteřině dostává jinou, už předem připravenou, s místem 5D. Skoro to vypadá na premium, ale to jsou jenom první dvě řady, takže overbooking class ta zkratka asi neznamená. Asi ale moc nechybělo, obsazenost letadla velmi slušných 99 %.

Boeing B717 (N478HA), Kahului (OGG), Mauai

Segment operuje letadlo registrace N478HA, ano to je to co stálo vedle nás v Kona a odletělo pár minut před námi. Dokonce se nám daří vidět i nakládání naše kufru, takže malá radost. V pozadí Bombardier CRJ-200 společnosti go! Airlines, jejichž služeb také později využijeme. Startem z dráhy RWY20 ve 12:01 končí náš krátký, hodinový "pobyt" na ostrově Mauai. To je důvodem ani ho nezapočítat mezi navštívené - letiště pochopitelně ano, je to mé 49. v pořadí :)

Půjčení auta

Na Kauai máme objednanou u Dollaru velikost economy, nepředpokládáme že by bylo potřeba něco jiného. Vlastní půjčení trvá docela dlouho, půl hodiny určitě. Jednak je trochu fronta a jednak vlastní proces je úplně odlišný, každá podmínka se na displeji terminálu musí potvrdit (zlaté Alamo). Ne že bych to samozřejmě detailně četl, ale nadpis a pár slov vždy ano. Z té přehršle mě zaujala telemetrie, tedy souhlas se sledováním polohy. To bude ještě zajímavé, na Polihale nevede asfaltka, tudíž tato jízda určitě není povolena.

Lihue airport vjezd

Zajímavý je také okamžik, kdy se z nás obsluhující dáma snaží dostat první adresu. Ale tu nevíme, vlastně v tento okamžik zatím netušíme, kde budeme přenocovat. Zkouší hotel, privat, řikám bude "camping", vybavuji si jméno a doplňuji "Anini Park". Trošku se diví, asi nevěří svým uším a dotazuje se pod stanem? Ano, pod vlastním stanem. Odpověd je strohá: vzhledem k počasí hodně štěstí. O průtrži mračen v minulých dnech víme, že není a bohužel ani nebude o moc lépe, taky.

Z nějakých záhadných důvodů není k dispozici rozumná fotka auta. Dostáváme červený Ford Focus.