Česky | English

Polihale State Park, Kalalau Valley Lookout

Časová souvislost - Kauai: 4./5. den, Havajské ostrovy: 8./9. den

Polihale State Park

Po absolvování privátního vyhlídkového letu nad ostrovem jedeme z letiště Port Allen přímo na západní pobřeží do Polihale State Parku. Přenocuje se zde přímo na pláži a tvrdí se, že to patří mezi to nejlepší.

To si nemůžeme nechat ujít ani přes 2 drobné zádrhele. Nemáme permit a silnice končí u raketové základny, odkud se musí ještě 5 mil po "polní" cestě, na kterou se dle podmínek autopůjčovny samozřejmě nesmí. Vlastně ještě třetí, zrcadlovku je potřeba ovládat přes dálkové ovládání, ale nějak extra moc neostří..

Západ slunce, Polihale State Park Západ slunce, Polihale State Park

V klidu stavíme stan, jdeme se vykoupat a čekáme na čtvrtý západ slunce za poslední čtyři dny :)

Polihale State Park

Vcelku se shodujeme, že to byla opravdu nejluxusnější noc ve stanu a zároveň také poslední. Na Oahu už se stanovat nebude. Odlétáme až v podvečer, ale do programu zařazujeme druhý pokus ohledně vyhlídky na údolí Kalalu Valley, které defacto už 3x nedopadlo. To znamená vyjet znova na Sněžku - do nadmořské výšky 1600 m. Odjíždíme poměrně brzy ráno, po rangerovi ani stopy, tož druhá noc grátis.

Kalalau Valley Lookout

Poučeni včerejším dnem nikde nezastavujeme a jedeme rovnou nahoru. Ani dnes není rozhodně azuro, tak je jenom otázkou zda oblačnost bude dostatečně vysoko.

Radar řízení letového provozu

Na první pohled to vypadá dobře, je vidět radar řízení letového provozu - patrně jediný civilní široko daleko :) Potvrdila se zkušenost ostatních, že lepší počasí je vždy dopoledne. Kromě nás tu jsou už jenom 3 lidi. Vzhledem k výbavě hodně velcí nadšenci do fotografování.

Kalalau Valley Lookout Kalalau Valley Lookout

K dokonalosti to má daleko, ale my jsme i s takovýmto pohledem do údolí nadmíru spokojeni. Možná je dobré si připomenout co bylo vidět předchozí den a vyřešit hádanku najdi 5 rozdílů :)

Kalalau Valley Lookout

Je to k neuvěření, stačí pár minut a mraky jsou před námi. Opravdu jsme na samé hraně oblačnosti. Příroda mocná čarodějka nabízí úpně divy (jenom kdyby to člověk uměl pořádně vyfotit..).

Wai'ale'ale, jedno z nejdeštivějších míst světa

Posouváme se o 1 míli na samý konec silnice 550, odkud je pohled do údolí z malinko jiného úhlu, ale hlavně se zde nachází druhé nejvyšší místo ostrova Kauai (1569 m). Průměrné roční srážky - 11500 mm (!) řadí vrchol Wai'ale'ale k jednomu z nejdeštivějších míst na světě. Netrvalo dlouhou a kapky se skutečně objevily.

Kalalau Valley z vrcholu Waialeale

Pohled do údolí Kalalau z vrcholu Waialeale - vyjímečně není špatně expozice, vyvážení bílé, apod. - ale holá realita. Během okamžiku nebylo vidět nic.