Česky | English

Okružní jízda

Časová souvislost - Oahu: 3. den, Havajské ostrovy: 11. den

North Shore

Před polednem (po návštěvě Waimea Valley) pokračujeme v okružní jízdě po silnici 83 na severní cíp ostrova. Pláže na severu (North Shore) jak z reklamních fotografií cestovních kanceláří. Proto se nelze divit počtu parkujících aut podél silnice.

Pláže na severu (North Shore)

Co jsem si všiml, tak se zde také hojně provozují vodní sporty, patrně ideální podmínky. Koupat se nám zatím nechce, jasné ale je, že dříve nebo později neodoláme - bude to totiž poslední možnost.

Polynesian Cultural Center

Poté co se silnice stočí na jih zastavujeme na oběd a následně i u Polynéského kulturního centra. O tom nevíme nic, je vyznačené v nějaké jednoduché mapě. Jdeme se podívat co to vlastně obnáší.

Do reality nás vrací vstupné začínající někde kolem 90 USD. Z toho je nanejvýš jasné, že dovnit5e se nepodíváme. Určitě to je pěkná podívaná, ale na celý den a ne na 2 hod, které by to to šlo najít.

Tak alespoň prohlížíme začátek. Pokud jsme to dobře pochopili, tak se jedná o prezentování kultury a zvyků pěti ostrovů tvořící polynéský trojúhelník. Podle rozlohy areálu to bude dost velké - restaurace, budovy, kanály, chýše, .. Vše v originálním stylu, každý ostrov určitě má co nabídnout. Tak třeba někdy příště..

Polynesian Cultural Center

Klášter Byodo-In

Odbočku ke klášteru napoprvé záhadně míjíme, repeté je již ok. Musí se projet kolem hřbitova, skze takovou vrátnici, kde se ale prodávají kytky. Netřeba se vlka bát nebo něco kupovat, akorát mávnou rukou, aby člověk pokračoval dále..

Byodo-In Temple

Vstupné jsou přijatelné 3 USD, jedná se o zmenšenou kopii budhistického kláštera starého přes 950 let nacházejícího se v Japonsku.

Budha, Byodo-In Temple

Klášter je normálně přístupný (je nutné pouze sundat boty a jít naboso), uvnitř se nachází celkem logicky socha Budhy.

Byodo-in Temple, snímek ala Lost
Byodo-in Temple, seriál Lost

I tato lokalita se objevila asi ve dvou nebo třech scénách seriálu Lost. To jsme samozřejmě věděli předem, tak jsme si tu na mostě "střihli" také :)

Jižní část

Jižní cíp ostrova (konkrétně mezi městy Kanoeha a Honolulu) jedeme po silnici č. 72 vedoucí podél pobřeží oceánu.

Oahu, jižní cíp ostrova

Stejně jako v podstatě kdekoliv jinde jsou všude, kde to je možné pláže. Na nejzápadnějším místě ostrova se na skalách nachází maják.

Před "stočením" silnice na jih a následně na západ k hlavnímu městu Honolulu, je možné zastavit na parkovišti-vyhlídce (Waimanalo Beach Park Lookout) a kochat se pohledem na část jihovýchodního pobřeží.

Ostrůvky Manana (větší) a Kaohikaipu (menší) jsou jako na dlani. Oba jsou chráněným územím mořských živočichů (např. se zde vyskytují lachtani nebo tuleňi?, nejsem až takový guru..), kterým poskytují útočiště. Je nezákonné k nim bez povolení připlout.

Oahu, jižní cíp ostrova

Za konec okružní jízdy můžeme považovat kráter Diamond Head, kam příždíme doslova o několik minut pozdě, tudíž výšlap na vyhlídku již není možný. Tak alespoň jeden pohled od tunelu východních směrem na jih ostrova - vlevo kráter Koko, vpravo rezervace Hanauma. Žiju v přesvědčení, že na zdejším kamenitém pobřeží se natáčely některé scény 4. dílu Pirátů.