Česky | English

Letenky aneb Seoul-Frankfurt A380 za 2500 CZK

Hned na úvod připomenu, že ČSA jsou součástí aliance SkyTeam, čímž jsou v podstatě dány i možnosti. Jednoznačně díky cenové politice tax (které tvoří právě cenu bonusové letenky) nejlépe vychází Korean Air. Důvodem je (mám-li správné info), že palivový příplatek jest u KE součástí ceny letenky, tudíž pro nás za nula :) Takže routování jednoznačně přes Soul. Tím jsem snad zodpověděl proč na Havaj, možná nelogicky, delší "východní" cestou.

Ještě jsem nezmínil, že akci Citibank zcela jistě využilo desítky (možná i stovky) lidí. Díky tomu bylo a je k dispozici hodně informací všeho druhu a Havajské ostrovy se staly jednoznačnou královnou 2012/2013 českých low-cost cestovatelů :) I když netvrdím, že všichni "dali" Havaj - je mi známa i Asie, Mexico, Panama, ..

Letenky Praha-Honolulu

Základní podmínku 50.000 mil na kontě každého jsme měli, ale ač to na první pohled nevypadá, tak "proměnit" míle za letenky až na Havaj úplně triviální nebylo. A to hned z několika důvodů. Hned prvním byly drobné zádrhely v druhém kole (karta Evy), kdy bylo některé věci potřeba opakovat. No nic, naštěstí vše dopadlo dobře, akorát míle "přistály" až někdy v srpnu nebo září. Dalším moje časová laxnost zajet do centra matičky Prahy, do kanceláře ČSA v ulici "V Celnici". Vrcholem všeho bylo zpřísnění podmínek ČSA k 1. říjnu, kdy míle, jež do té doby neměly omezenou platnost, musely být využity nebo je čekalo brutální smazání. Následkem toho byly několikahodinové fronty v centru členů OK Plus programu a absolutní telefonní nedostupnost.

Tušíte asi správně, bylo "vybráno" co se dalo. V té době nemělo víceméně žádný smysl se o něco pokoušel. Chtělo to nechat nějaký týden uzrát. Shodou okolností jsem jel 24. října tramvají přes centrum, kde se normálně nepohybuji, a tak jsem toho využil. Eva byla úplnou náhodou v centru taky, i když úplně jinde, nicméně se nám podařilo společně (čistě informativně) v kanceláři ČSA zastavit.

Lidí bylo pár, a tak jsme se relativně po chvilce dostali na řadu. Očekával jsem, že po vyřknutí hesla "Havaj" něco musí vzhledem k předchozímu období nastat. Buď infarkt nebo smích. Paní mě ale převezla - naprosto s ledovým klidem nás začala vyřizovat. Po zkontrolování našich mílových kont vzala papírek z přechozího dne, kde měla nějaké volné termíny, které stejně už neplatily. Časový prostor se kromě standardního blackout období přepravce (kdy bonusové letenky není možné vystavit) ještě zúžil - 3. květnovou sobotu musím být v CZ. Přeci si nenechám ujít pochod Praha-Prčice, zvláště když jsem nevynechal žádný z předchozích 26-ti ročníků (to to letí). A 24. dubna by také bylo, vzhledem k rodinným záležitostem, dobré nebýt na druhé straně světa.

Ani nevim od kdy jsme začali hledat, snad někdy v únoru. Co jsem nechápal a stále nechápu, bookovací systém. Vše se odehrávalo v terminálovém okně monitoru a prstokladovém koncertě operátorky na klávesnici. Kódy v podobě písmen a číslic, ENTER, Backspace a asi Escape, stále dokola, patrně segment po segmentu, den po dni. Kdo neviděl, asi neuvěří.

Někdy cca po 10-ti minutách mi to už začalo být skoro trapné, viděl to špatně a chtěl to už už ukončit.. Přesně v ten okamžik se stal malý zázrak - paní řekla, že našla. Sice to vyžaduje přestup navíc (tudíž dražsí), ale s tím jsme byli smířeni. Tak jsme si nechali udělat rezervaci na 2 dny, čas na rozmyšlení. Nebudu to napínat, druhý den ráno to Eva cestou z noční šla potvrdit a zaplatit - samozřejmě kreditkou Citi :)

E-ticket

Tak tedy: termín 9.4. - 23.4., routování přes Amsterodam tam (PRG-AMS-ICN-HNL) a přes Frankfurt zpět (HNL-ICN-FRA-PRG) s asi 20-ti hodinových stopem v Soulu. A nyní to na co asi čekáte, cena 4509 CZK (korun českých) na hlavu. To ještě pořád jde, měl jsem vnitřně limit 5t.

"Seoul-Frankfurt by A380" za 2500 Kč

Kdo by se nechtěl proletět nejnovějším typem Airbusu A380, že? I když po pravdě oba jsme s ním už letěli, ale proč ne znova :) A zvláště za tu cenu. Uznávám, že je to ode mne čistý populismus, ale pokud uvážíme, že celá cena (bonusové) letenky při routování PRG-ICN přímo je přibližně 2000 Kč, tak elementární matematickou operací se dostáváme k ceně v titulku (dokonce i méně, leč část také musí připadnout na AMS).

Štěstí na tom má také svůj podíl. Už ani nevím při kolikáté změně itineráře (z těch asi čtyř) k tomu došlo, původně byl totiž na segment ICN-FRA nasazen Boeing B777. Na druhou stranu jsme ale také přišli o jumbo z Honolulu. Tím bych se po čase zase rád proletěl. Zkrátka něco za něco.

« zpět