Česky | English

Kalalau Trail, Na Pali Coast - II.

Časová souvislost - Kauai: 3. den, Havajské ostrovy: 7. den

cesta zpět

Co nás čeká a nemine víme, doufáme (a vypadá to tak), že za výrazně lepšího počasí než předchozí den na cestě sem.

Kalalau trail

Po překonání dnešního prvního brodu, doplňujeme a filtrujeme 2 litry vody, t.č do právě prázných láhví. Trasu přes noc nikdo nezměnil, tak nás hned čeká nastoupat do 600 feetů nad mořem na Red Hill.

Je to k nevíře, ale počasí se začíná zhoršovat, mraků přibývá, tak fotíme, ať máme vzpomínku na Kalalau Valley nejen s "bílou" oblohou.

Honka, reklakmní foto :)

Eva narozdíl od mě druhé tričko zatím nepoužila, tak je i čisté - nahoře musí ale stejně z batohu ven. Bude účinkovat na "reklamní" fototografii, z geografickéhé hlediska pravděpodobně, na nejzápadnějším místě s logem Honka :) Greetings to Finny, "Honka Czech" company :)

KalalauBeach, pohledem z Red Hill

Posledním pohledem na pláž Kalalau Beach opouštíme údolí Kalalu Valley.

Kalalau Trail Kalalau Trail

Míst s tekoucí vodou je dostatek, "rozmístění" akorát. U každého kompletně máčím hlavu, vodu na pití doplňujeme dle potřeby.

Je jasné, že díky počasí bude i přechod nad útesem více pohodový. Nemusíme dávat až takový pozor kam a jak šlápneme, tak registrujeme "kilometrovník" v podobě kamene s číslem 7.

Ztracenou výšku je potřeba zase získat, tak funíme nahoru. Kolem půl jedné zastavujeme na místě, kde stezka přechází na výběžek, odkud je nádherný rozhled na obě strany pobřeží Na Pali Coast. Dopřáváme si oběd - šunka v konzervě s posledním pečivem co máme. Zase budou o malinko lehčí batohy :)

Kalalau Trail Kalalau Trail Kalalau Trail, Na Pali Coast

Dnešní putování si skutečně užíváme, cestovat sem přes půl světa a Kalalau Trail absolvovat, za to stálo. S přibývající odpolední hodinou se cíl přibližuje k nám nebo resp. my k němu. V dálce je vidět pláž, s největší pravděpodobností Ke'e Beach, u níž trail začíná/končí.

Hanakapi'ai Beach, Na Pali Coast Hanakapi'ai Beach, Na Pali Coast

Pláž Hanakapi'ai Beach a s ní související poslední brod ukončuje náročnější část trailu. Naposledy doplňujeme vodu, chvíli koukáme na 2 maníky surfující na vlnách. Čekají nás závěrečné 2 míle a poslední stoupání.

Pohled na Ke'e Beach z Kalalau Trail

Pohled na pláž Ke'e Beach definitivně zakončuje náš dvoudenní výlet po jedné z nejhezčích stezek světa, v nádherné přírodě a velmi chráněném území "Na Pali Coast State Park". Abych byl úpně přesný, tak zbývá několik desítek metrů.. Asi jsem to nezmínil, ale jiný způsob než pěškobus (a v "létě" kajak) není možný. Jakékoliv "připlutí" k pobřeží je zakázáno.

Opět na začátku Kalalau Trail :)

A opět na začátku Kalalau Trail :) Cílová fotografie nevalné kvality, o to ale cennější hodnoty. Cesta zpátky trvala přes 7 hod, tedy mírně rychleji, ale s více zastávkami - oběd, voda a focení. Spotřeba asi 2x větší, "jeli" jsme na 8 litrů "čisté" pramenité vody (pravda upravené UV zářením Steripenu). Ušli jsme cca 40 km s celkovým převýšením přibližně 1600-1700 m. Chodit problém nemáme, ale upřímně toho bylo dost. Grand Canyon byl asi horší, ale tenkrát jsme šli nalehko (v podstatě se nic neneslo), ale hlavně "počítadlo našeho stáří" ukazovalo polovinu..