Česky | English

Farma Dole, Dilingham Airport, severní pobřeží

Časová souvislost - Oahu: 2. den, Havajské ostrovy: 10. den

Farma Dole (ananasy)

Ve zbývající části dne (ač se to možná nezdá, tak návštěva Pearl Harboru si vyžádala 6 hodin) jedeme na sever ostrova. Po dálnici H2 do města Wahiawa, které je snad z půlky vojenské (nachází se zde AFB).

Dole Plantation

Dálnice plynule přechází na silnici 99, směřující na severní pobřeží ostrova. Přibližně po pěti kilometrech začínají ananasové plantáže. Hlavním místem pro turisty je farma Dole po pravé straně.

Vláček, Dole Plantation

Kromě restaurace je zde možné navštívit (za poplatek) některé atrakce (vláček, bludiště, zahrada). Všechno vynecháváme, vláček ale pro chlapce vyfotit musíme.

Ananas, Dole Plantation
Info o ananasech, Dole Plantation

Zajímavější nám přijdou informace o ananasu jako takovém, které jsme pochopitelně nevěděli - plodí 2x (20. měsíc a poté 15. měsíc), výsadba je čistě ruční záležitost, stejně tak sklizeň..

Pravá ananasová zmrzlina, Dole Plantation

Výbornou zmrzlinu z pravého, čerstvého ananasu samozřejmě vynechat nemůžeme. Kupodivu mi přijde chuť mírně kyselá. Z toho je "vidět", že sladká zmrzlina je výmysl chemického průmyslu..

Dilingham Airport a okolí

Dalším bodem (zastávkou) dnešního programu je letiště Dilingham, v jehož okolí se natáčela celá řada scén seriálu Lost (Ztraceni) - především první díly první série. Proto se zde léta nacházely zbytku trupu letadla z úvodního dílu.

Dilingham Airport

Bohužel vše je již asi 2 roky pryč, přeci jen od natáčení uplynulo již téměř 10 let. Na příjezdové cestě je zamčená brána, sice to zkoušíme i z druhé strany, ale pocit nemám dobrý, přejíždíme už skrze plot a ocitáme se hned vedle dráhy. Nastěstí (nebo ke smůle) lije o 106, tak letecký provoz není žádný. Ale i tak otáčíme a mažeme rychle pryč zpátky na silnici.

Na té po chvíli i přes zákaz zastavení zastavujeme, přehazuji objektiv a fotku si musím udělat, opravdu na ní trup imaginární společnosti Oceanic Airlines již není. Silnice je slepá, ale policejní auto tady stejně na potvoru projíždí. Z hlediska spottera zklamání, proto se jdu ještě přeci jen přeptat nějakého chlapíka k větroňům, ten to jenom potvrzuje.

Pobřeží u Dilingham Airport

Na konci silnice v blátě otáčíme, fotíme pobřeží a přilehlé kopce, jež tvoří kulisu převážně prvních 12-ti dílů seriálu Ztraceni.

Mokuleia Beach
Mokuleia Beach strom, snímek ala Lost

Cestou nazpět se jdeme podívat na pláž Mokuleia Beach, na níž byl zmíněný vrak letadla umístěn. Dnes již polouschlý strom si taktéž několikrát "zahrál" v několika scénách. Na pláži je také několik betonových základů. To tipuji na zbytky po filmařích, patrně jako pevná místra pro jeřáby a jinou techniku.

Severní pobřeží

Vracíme se zpět do městečka Waialua, podél silnice je také několik lokalit ze Ztracených (kemp, ranch, pumpa).

Waialua, bývalý mlýn

Projíždíme kolem bývalého mlýna na cukr (opět Lost), přes historické centrum a kolem pláží míříme do Waimea Valley. Drobný zádrhel je, že právě zavírají, tak úspěšní nejsme. Chybí tak hodina z dopoledne. Nedá se nic dělat, o to více času zbývá na nákupy v Premium Outlet.