Česky | English

Cesta PRG-HNL (část AMS-ICN)

Amsterdam (AMS) - Seoul Incheon (ICN)

Před nástupem jedna povinná fotka v podání Airbus A330-200, registrace HL8276, který nás "přiblíží" do východní Asie.

Amsterdam: Korean Air, A330-200, HL8276

Po usazení zapínáme IFE (In-flight entertainment), volně přeloženo zábavný systém, zkrátka obrazovku před námi a "projíždíme" nabídku. Ta je poměrně bohatá - řádově 30 filmů, desítky audio, hry (dokonce i síťové), atd. Moje parketa to není, ale zajímavé je nejnovější CD Markéty Irglové. Airshow je také v modernější podobě. Zkrátka Korean Air dostál očekávání, sedačky se zabudovaným IFE jsou moderní, k dispozici je USB konektor pro nabíjení a pod sedačkou zásuvka (zda 110 V nebo 230 V nevim, nabíjčka fungovala normálně).

Airshow AMS-ICN (začátek)

Co nás čeká? Nějakých 10 hod letu a 8500 km. Po startu míříme přímo na Kodaň, Baltické moře a přes Estonsko na území Ruska.

1. jídlo, Bibimbap

Již přibližně po hodině letu začíná roznáška jídla - večeře. K dispozici jsou 3 jídla. Eva dává pastu, já volím Korejské jídlo - Bibimbap. Koluje o něm lecos, tak nezbývá než vyzkoušet. Letušku jsem tím očividně potěšil, obratem mi podává "kuchařku", jak to správně připravit (to je ten papír step by step s obrázky).

1. jídlo, Bibimbap - 'po smíchání'

Součástí je také silná polévka s jakýmisi zelenými listy. Sníst se to nechá, nic hrozného to není, ale upřímně jednou to stačilo. Že bych z toho měl nějaký extra kulinářský zážitek, tak to ne. Ani nyní při sepisování těchto pamětí se mi už ani pořádně nevybaví chuť.

2. jídlo, snídaně

Po jídle zatáhnout rolety v oknech a hurá na několik hodin spánku, v polovině tuším bylo něco lehkého. Někdy 2 hod před příletem opět jídlo :) Tentokrát to měla být snídaně nebo lehčí oběd - klobása, brambory, vajíčko a fazole, croissant, džem, jogurt a ovoce. V podobném duchu to celé bude probíhat ještě 3x. To vše za v ceně 4k za zpáteční letenku, docela dobrý :)

Airshow AMS-ICN (konec)

Letí se přibližně na východní Mongolsko, poté přes Čínu - defacto kolem Pekingu. Zajímavé je trasování přes Bohajskou zátoku a Žluté moře. V podstatě středem - patrně po neutrálním území. Kdysi jsem četl knihu p. Dohnala, jak letěl Cessnou kolem světa a někde to v podobném duchu zmiňoval. Každopádně co nejdále od komunistické Severní Koreii..

Airshow AMS-ICN (kamera před přistáním)

Přistávalo se z jihu, takže následovala levá zatáčka patrně do ILSu dráhy 33R. Na pravé straně bylo možné spíše, vzhledem k oparu, tušit město Soul. Celou proceduru přistání lze také sledovat na monitor skrze instalovanou kameru, kterou toto konkrétní letadlo (narozdíl od dalších A330) bylo opatřeno.

Setkání s budoucí 'naší' A380

Po přistání, během pojíždění k terminálu potkáváme (aniž to v ten okamžik tušíme) "náš" budoucí Airbus A380.

Eva a kapitán A330 (Korean Air, AMS-ICN)

Tradiční foto z kokpitu není skoro šance na těchto letech prakticky udělat, tak alespoň jiný, neokoukaný pohled - Eva s vychechtaným "naším" kapitánem na lince AMS-ICN, chvilku po vystoupení z letadla.

« zpět